awsaj-academy-24-5-2015Doha, Qatar, 24 May 2015: Awsaj Academy, a member of Qatar Foundation for Education, Science and Community Development, held an honorary awards ceremony on the 21st of May to celebrate and honour students for their academic achievement.

Held in conjunction with ORYX GTL, the Awsaj Academy award ceremony was held at the school campus in Doha and was attended by representatives from ORYX GTL, Awsaj Academy staff members, parents and students.

This year, ORYX GTL presented seven students with a certificate of achievement and a gift to honour them for their hard work and success in school.

Dr Don Francis, Awsaj Academy’s Secondary School Principal, stated that the honoured students had all demonstrated great literacy in English and Arabic, compassion and hard work. He also stressed the importance of the partnership with ORYX GTL, the Honorary Program sponsor, and the company’s value in promoting the academic growth of students through the funding of various academy activities and projects.

Mr. Ahmed Al Sulaiti, HR Manager at ORYX GTL, also added in his speech, saying: “Our presence today in your school is to confirm the commitment of ORYX GTL in supporting the importance of educational initiatives in the State of Qatar. This is in the context of the on-going strategies and efforts to support the major educational institutions in the country in order to qualify and prepare a new generation of industry leaders, business and other disciplines, which will lead to achieve all the goals and also Qatar vision 2030”.

The ORYX GTL Honorary Awards recognise students in grades 11-12 who have demonstrated proficiency in English, Mathematics and Science. Under the current eligibility criteria, students must earn a cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.5 or higher in Math and Science; 2.85 or higher in their other disciplines; and an International English Language Testing System (IELTS) score of at least 5.5.

Awsaj Academy a K-12 specialised school that addresses the needs of students with learning challenges, an outreach centre that provides evaluation and professional development services to the community, and a Centre for Education Research and Development that conducts and promotes education research and reform initiatives that benefit all students including those with academic challenges.

شركة أوريكس جي تي إل تكرّم طلاب أكاديمية العوسج

24 مايو 2015 (الدوحة، قطر):
أقامت أكاديمية العوسج، عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، وشركة أوريكس جي تي إل لتحويل الغاز إلى سوائل، حفل تكريم للطلاب المتميزين في الأكاديمية.

وتمنح شركة أوريكس جي تي إل لتحويل الغاز إلى سوائل جائزة التكريم تلك إلى الطلاب في الصفوف 11-12 الذين استوفوا شروطاً معينة، وأظهروا مهارات أكاديمية في مجال اللغة الإنجليزية والرياضيات والعلوم. ووفق معايير التأهل الحالية، يتعين على الطلاب الحصول على معدل تراكمي يبلغ 5,2 أو أعلى في الرياضيات والعلوم، ومعدل 85,2 أو أعلى في المواد الأخرى، فضلًا عن الحصول على معدل 5,5 على الأقل في نظام امتحانات اللغة الإنجليزية الدولي (IELTS).

وهذا العام، منحت الشركة سبعة طلاب شهادة الإنجاز وهدية تكريمية، تقديراً لهم على عملهم الشاق وتميزهم الأكاديميي في المدرسة. وقد ضم الحفل، الذي عقد في رحاب أكاديمية العوسج في الدوحة، ممثلين من شركة أوريكس جي تي إل، إضافة إلى الموظفين العاملين في الأكاديمية، وأولياء الأمور، والطلاب.

ومن وحي المناسبة، قال الدكتور دون فرانسيس، مدير المدرسة الثانوية، “إن الطلاب المكرّمين كانوا يعملون بجد سعياً للتحلي بالسمات الشخصية لخريجي أكاديمية العوسج التي تتمثل في إجادة القراءة باللغتين العربية والإنجليزية، والالتزام العميق بالمواطنة والمسؤولية، والعمل الدؤوب والشاق”. كما شدد الدكتور فرانسيس على أهمية الشراكة وبناء جسور العلاقة مع شركة أوريكس جي تي إل، وأيضاً على أهمية برنامج التكريم، والدور القيّم الذي تلعبه الشركة في دفع عملية التعلم، وتعزيز النمو الأكاديمي، وتقديم الدعم لكل الطلاب، من خلال رعاية وتبني العديد من أنشطة الأكاديمية المختلفة والمشاريع المقامة فيها.

هذا وقد أضاف السيد أحمد السليطي ، مدير الموارد البشرية في شركة أوريكس جي تي إل، في حديثه قائلاً: “وجودنا معكم اليوم ليس إلا تأكيداً على الإلتزام الراسخ لشركة اوريكس لتحويل الغاز إلى سوائل المحدودة بدعم المبادرات التعليمية الهامة في الدولة ، وذلك في إطار استراتجياتها المتواصلة والرامية إلى مساندة المؤسسات التعليمية الكبرى في البلاد بهدف تأهيل وإعداد جيل جديد من رواد الصناعة والأعمال وغيرها من التخصصات، وذلك إلتزاما منها بتحقيق أهداف رؤية دولة قطر الوطنيه 2030”.

تجدر الإشارة إلى أن أكاديمية العوسج هي مدرسة متخصصة تقدّم خدماتها للطلاب ممن يواجهون تحديات في التعلّم، من مرحلة رياض الأطفال وحتى الصف الثاني عشر، ومركز يعنى بتوفير مزيد من خدمات دعم التعلّم والتقييم التربوي والتطوير المهني للمجتمع القطري، فضلاً عن كونها مركزاً للبحوث التربوية والتطوير، تتمثل رسالته في إجراء البحوث المتعلقة بمجال التعليم، وتنفيذ مبادرات الإصلاح التعليمي، والارتقاء بها بما يعود بالنفع على جميع الطلاب، بمن في ذلك أولئك الذين يواجهون تحديات أكاديمية.